YENİ ÇAĞIN EN ETKİLİ KURUMSAL İLETİŞİM ARACI: SOSYAL MEDYA

İletişim teknolojilerindeki
hızlı gelişim ve değişim, özellikle son 10 yılda interneti günlük yaşamın doğal
bir parçası haline getirmiş ve kullanım alanını genişletmiştir. İnternetin
sunduğu yeni imkânlar, kullanıcıya bol seçenekli, yeni ve etkileşimli bir
dünyanın kapılarını açmaktadır. Ford Company Müdürü Monthy, “Eğer Facebook, bir
ülke olsaydı, Çin ve Hindistan’dan sonra dünyanın üçüncü büyük ülkesi olurdu”
(Çakır, 2013: 22-23) ifadesiyle sosyal ağları büyük devletlerin gücüyle
kıyaslaması; internet, mobil cihazlar ve sosyal ağların gerçekleştirdiği
iletişim devrimini gözler önüne sermektedir.
Yeni teknolojilerin sunduğu
iletişim olanakları doğrultusunda ortaya çıkan en önemli fırsat, zaman ve mekân
kısıtlarının ortadan kalkması ve etkileşim ortamının oluşturulmasıdır.
Geleneksel iletişim, yerini toplumsal konumun ve fiziksel mekânın yeniden
tanımlandığı dijital temelli sosyal medya ortamlarına bırakmıştır (Timisi, 2003: 15-16). Bu yeni mecra
insanların ulaşmak istedikleri her şeye kolay yollardan ulaşabilmelerine
fırsatı vermektedir. Sosyal medyanın geniş yelpazesi içinde fikirler, bilgiler,
paylaşımlar ve istekler daha çabuk ilerleyebilmektedir. Geleneksel medyanın
sağladığı neredeyse bütün olanakları artık sosyal medya araçlarının internet
sayesinde online olduğu bilgisayarlar, tabletler, özellikli cep telefonları
sağlayabilmektedir.
Hızla gelişen teknolojilerin
iletişim etkinliğini değişime uğratmıştır. Mağara yazılarından dijital
altyapılı iletişime kadar uzanan süreçte, insanların hem iletişim kurma
şekilleri hem de nedenleri farklılaşmıştır. McLuhan'ın “Araç mesajdır” (Üçer,
2016: 2) sözü, iletişimin gerçekleştirildiği araçların algıları, düşünce
yapılarını şekillendirebildiğini ifade etmektedir. Bu bağlamda etkileşimli
yapısıyla kullanıcıyı aktif bir içerik geliştiricisi haline getiren sosyal
medya, kurumsal iletişim çalışmalarının yapısını da etkilemiştir. Yeni iletişim
teknolojileriyle kurumsal iletişim çalışmalarının da gözdesi haline gelen
sosyal platformları ile bilgilenmek, iletişime geçmek, tanıtım yapmak gibi
faaliyetleri yerine getirmektedir. Sosyal ağ ortamları, internet erişimi olan
her kullanıcıya zaman ve mekândan bağımsız olarak içerik oluşturma, değiştirme,
yorumlama ve değerlendirme olanağı sağlamıştır.
Kurumsal iletişim
çalışmaları, kurumlar için hayati öneme sahiptir. Kurumsal iletişim faaliyetlerinin
en önemli ayakları kurumun itibarını, imajını, markalarını yönetmektir. Sosyal
medyanın tüm bu stratejik yönetim sürecinin en önemli kanallarından biri haline
gelmesi nedeniyle kurumsal iletişimin de ilgi alanına girmiştir. Kurumsal iletişim
birimleri de sosyal medyanın getirdiği kolaylıkları ve vaat ettiği etkin
iletişim faaliyetleri nedeniyle artık birçok çalışmasını sosyal medya
aracılığıyla gerçekleştirmektedir.
Sosyal medyanın bir kartopu
gibi katlanarak büyümesi, organizasyonların dikkatinden kaçmamaktadır. Hedef
kitlesi genç kuşak olan birçok kurum sosyal medya üzerinden reklam ve halkla
ilişkiler gibi iletişim faaliyetlerinde bulunmaktadır. Bu anlamda üniversiteler
de kurumsal iletişim çalışmalarının yönetilmesi sürecinde sosyal medyanın
gücünden faydalanmaktadır. Üniversitelerin hazırladıkları mesajları temel hedef
grupları sayılan öğrencilere gönderecek olması ve bu kitlenin internette
geçirdikleri 7 saatlik (wearesocial.com, 2018) zaman diliminin %67’sini sosyal
medya da geçiriyor (Tektaş, 2014: 861) olması üniversitelerin iletişim
çalışmaları sürecinde sosyal medyayı birincil tanıtım kanalı haline
getirmiştir. Bugün birçok üniversite sosyal medya hesapları üzerinde aday
öğrencilere akademik kalitesini, altyapısal zenginliklerini, sosyal-sportif-kültürel-burs
imkânlarını aktarmaktadır.
REFERANSLAR:
Yorumlar
Yorum Gönder